R portál

Pôvodná stránka

old.slovakrug­by.sk

Generálny partner

Partneri

craig-joubert-a-jeho-chyba.jpg

Oficiálne vyhlásenie k rozhodujúcej chybe rozhodcu v zápase Škótsko - Austrália

Oficiálne vyhlásenie k rozhodujúcej chybe rozhodcu v zápase SCO – AUS.

V poslednej minúte dramatického boja medzi Škótskom a Austráliou, keď Škóti viedli o 2 body, prišlo ku kontroverznej situácii, kedy bol odpískaný trestný kop pre klokanov, z čoho rezultovali 3 body a rozhodnutie zápasu v prospech Austrálie. Škóti sa cítili ukrivdení, keďže videozáznam dokázal, že lopta do ofsajdu stojacemu Welshovi nešla od spoluhráča, ale od Austrálčana Phippsa. Táto záležitosť je široko rozoberaná v rugbyovej verejnosti.

Predstavitelia rozhodcovského stavu si zobrali po zápase pol dňa na preštudovanie a pripravenie oficiálneho vyhlásenia, ktoré uzrelo svetlo sveta včera večer. Uvádza sa v ňom zhruba nasledovné: Rozhodca v tejto situácii aplikoval z pravidiel bod 11.7, čiže po predhode hráča chytil loptu jeho spoluhráč stojaci pred ním, čiže ofsajd. Rôzne zábery videa dokázali, že lopty sa dotkol Austrálčan Nick Phipps, čiže mal byť aplikovaný bod 11.3© o neúmyselnom ofsajde, po čom mal nasledovať mlyn pre austrálske mužstvo. Rozhodca v zápase na posúdenie tejto situácie videotechniku požiť nemohol, keďže tá je povolená len pri posudzovaní položenia a pri nebezpečnej hre. Zo svojho uhla nevidel dotyk protihráča a usúdil, že šlo o ofsajd. Napriek tejto udalosti zdôrazňujeme, že vo všetkých 44 zápasoch MS si udržiaval veľmi vysoký štandard rozhodovania a Craig zostáva jedným z najlepších rozhodcov súčasnosti a pevnou a dôležitou súčasťou rozhodcovského sta­vu.

Joubert si už priamo v zápase zrejme uvedomil svoju chybu, keď okamžite po poslednom hvizde šprintoval do kabín. Evidentne sa chcel vyhnúť možným negatívnym reakciám priamo na trávniku (aj keď v rugby je to záležitosť extrémne výnimočná) a riešiť to radšej vyššie opísaným spôsobom, resp. vyhlásením. Sympatické je, že vo vyhlásení je priznaná chyba a žiadne alibistické omáčky a strkanie hlavy do piesku, ako to poznáme s iných športov. Joubertov „útek“ z ihriska vtipne okomentoval kapitán Škótov Craig Laidlaw na pozápasovej tlačovej konferencii. Napriek totálnej frustrácii a ťažkému hľadaniu akéhokoľvek slova odpovedal na otázku „Čo ste povedali ako kapitán rozhodcovi hneď po zápase ?“ vtipnou poznámkou: „Nič, bol príliš rýchly na to, aby som mu stihol niečo povedať“.

M.M.