R portál

Pôvodná stránka

old.slovakrug­by.sk

Generálny partner

Partneri

Vyúčtovanie

Vyúčtovanie dotácii poskytnutých v roku 2016 z Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR.
Vyúčtovanie 03/2017
Vyúčtovanie 02/2017
Vyúčtovanie 01/2017

italy-v-wales-rbs-six-nations.jpg

Krátke objasnenie jedného pravidla.

Vo víkendovom zápase Taliansko – Wales prišlo k zaujímavej situácii: boli z nej prekvapení aj profesionálni francúzski komentátori, ale trebárs aj komentátori Eurosportu… Bohužiaľ pre nich, ide o jasnú neznalosť pravidla, čiže vzrušenie bolo úplne zbytočné a výborný anglický rozhodca JP Doyle, ktorého hviezda stále stúpa vyššie, sa nemusí obávať nejakej negatívnej odozvy.

Za stavu 0:0 poslala mlynovka Talianov Gori šišku z mimo 22-ky do svojho obranného 22-metrového územia, kde prišlo ešte k súboju s waleským hráčom. Následne šiška putovala na útokovku Canu, ktorý poslal loptu priamo do autu. Vhadzovalo sa na mieste, kde lopta prešla do autu. Za klasických okolností sa vhadzuje kolmo na miesto kopu, keďže lopta bola zanesená a navyše priamo do autu. Avšak aj hlavy pomazané komentátorské pochybili v úsudku, a to v tomto bode: ak je lopta zanesená do vlastnej 22-ky, ale príde k skládke súperom, k rucku, k maulu alebo sa lopty dotkne súper, tak skutočnosť zanesenia lopty do 22-ky zaniká a riadi sa pravidlom, akoby loptu zaniesol do 22-ky súper, kedy môže lopta už smerovať do autu aj priamo.

Pravidlá rugby majú extrémne množstvo rôznych zákutí a chytákov, ktoré často aj skúseného pozorovateľa môžu vyviesť z konceptu. Preto sa aj slovenská rozhodcovská ekipa snaží stále vzdelávať. Najbližšie sa tak udeje na konci mesiaca, kedy je v pláne rozhodcovské školenie za účasti slovenských aktérov. Nadväznosť bude mať školenie v lete, kedy k nám zavíta zahraničný odborník z World Rugby.

M.M